Ser vi rettsstatens blindsoner?

Publisert 05.07.2023

Adele Matheson Mestad skal analysere den norske rettsstaten og se fremover (foto: NIM).

Hvordan bruke historien og erfaringene til å bygge en sterkere rettsstat? Spør direktør Adele Matheson Mestad ved Norges institusjon for menneskerettigheter når hun analyserer rettsstatens blindsoner på Rettssikkerhetskonferansen 18. oktober.

Rettssikkerhetskonferansen arrangeres for 16. gang av Juristforbundet onsdag 18. oktober kl. 12.00 i Gamle Logen i Oslo. Her kan du melde deg på.

Rettssikkerhetskonferansen åpnes av Juristforbundets president Sverre Bromander, og årets Rettssikkerhetspris blir delt ut. Vinneren vil også holde det tradisjonsrike Rettssikkerhetsforedraget.

Konferansen ledes av Juristforbundets kommunikasjonsrådgivere Iselin Øverbø og Vegard Valestrand. Etter konferansen blir det som vanlig baksnakk, en mulighet for å reflektere over konferansens temaer over et glass.