Nytt styre i Universitets- og høyskoleforening

Publisert 07.09.2022

Foto: iStock.com/benedek

På et ekstraordinært årsmøte 2.september 2022 gjennomførte Universitets- og høyskoleforeningen under Juristforbundet – Stat valg av styre, og fastsatte plan for kommende arbeidsperiode.

I valgperioden skal styret særlig sette søkelys på organisasjonsarbeid, som nettverks -og relasjonsbygging mellom tillitsvalgte i universitets -og høyskolesektoren. Styret vil også jobbe målrettet for å etablere incentivordninger for de som har styrearbeid. Ellers vil styret drifte foreningen i tråd med foreningens formål.

Universitets -og høyskoleforeningen organiserer medlemmer i Juristforbundet som er ansatt ved landets universiteter og høyskoler. Foreningen er tilknyttet Juristforbundet gjennom Juristforbundets seksjon for statsansatte (Juristforbundet – Stat).

Det nye styret er valgt for perioden frem til gjennomføring av ordinært årsmøte, som forventes å bli gjennomført senest høsten 2024.

Det nye styret:

• Leder: Johanne Bertling Krogstad, juridisk seniorrådgiver, UiT Norges arktiske universitet (ny).
  • Nestleder: Christine Aasen, juridisk seniorrådgiver, Nord universitet (gjenvalgt).
  • Styremedlemmer: Siri H. Puntervold Nilssen, universitetslektor/stipendiat, Universitetet i Agder (gjenvalgt), Bavin Khonyong, rådgiver, Universitetet i Bergen (ny), Are Evju, seniorrådgiver, Universitetet i Oslo (gjenvalgt).
  • Varamedlemmer: Mads M. Stornes, universitetslektor, UiT Norges arktiske universitet (ny), Ann-Elin Oen Sverdrup, seniorrådgiver, OsloMet (ny).