Påvirker koronaviruset jobben din?

Publisert 09.04.2020 av Magne Skram Hegerberg, generalsekretær i Juristforbundet

I disse dager bidrar hele Norge i en felles dugnad. Helsearbeiderne gjør sitt, lærerne og butikkansatte likeså. Resten av arbeidslivet har digitalisert og automatisert seg på rekordtid. Ingen av oss vet hva som venter, men at samfunnet og arbeidslivet er satt på en hard prøve er det ingen tvil om.

Mange opplever usikkerhet rundt jobbsituasjonen sin. Juristforbundet er her for å hjelpe deg som medlem.

Alle som er permittert som følge av koronakrisen, får kontingentfritak fra oss. I tillegg jobber advokatkontoret vårt iherdig med å bistå alle som har behov for råd. Trenger du juridisk bistand i arbeidsforholdet ditt, kan du kontakte oss på advokat@juristforbundet.no når som helst.

Det viktigste nå er at vi forholder oss til rådene som blir gitt av Folkehelseinstituttet. I tillegg vil jeg oppfordre alle til å fortsette det vi allerede har startet, å møte et nytt og annerledes arbeidsliv. Mange av oss hadde aldri deltatt i et digitalt møte før korona. Norsk arbeidsliv har vist at vi kan, fra hjemmekontor, mobil, pad og pc. Arbeidslivet vil bli annerledes etter dette.  Kan vi, i stedet for å stenge, bruke denne situasjonen til å legge om rutiner og arbeidsmetoder og kompetanseheve oss selv slik at vi er best mulig rustet til å møte det nye arbeidslivet?

Juristforbundet er her for deg, ta kontakt! Sammen skal vi komme oss trygt gjennom denne krisen – og enda sterkere ut på den andre siden.

Hilsen

Magne Skram Hegerberg