Happy Pride!

Publisert 18.06.2019 av Hallvard Øren, leder av Juristforbundets inkluderings- og mangfoldsutvalg
Denne uken arrangeres Oslo Pride. Tidligere i måneden ble det også arrangert Bergen Pride, og landet rundt er det mange pride-festivaler. Juristforbundet ønsker å være med, og oppfordrer alle våre medlemmer til å delta!

Et Juristforbund for alle!

På landsmøtet i november i fjor gjorde Juristforbundet et historisk vedtak. Vi opprettet et eget inkludering- og mangfoldsutvalg i forbundet. Utvalget er nå endelig oppe og står, og vi arbeider for at forbundet vårt skal bli enda bedre for enda flere.

Den andre viktige tingen som ble vedtatt på landsmøtet var tydeliggjøringen i prinsipprogrammet av at mangfold og inkludering i arbeidslivet er viktig for forbundet. Det gjelder både internt og eksternt. Dette har utvalget tatt til seg og lager nå en ramme rundt vårt arbeid for å fremme disse viktige verdiene.

Utvalget vil arbeide for mangfold og ivareta dine interesser, uansett hvem du er. Omverdenen skal være trygg på at Juristforbundet arbeider for rettsikkerhet for alle, uansett hudfarge, funksjonsnedsetting, kjønnsuttrykk, seksualitet, religion. Juristforbundet arbeider for at du skal kunne være deg selv!

Derfor skal Juristforbundet fremover være mer synlig. Vi skal være tydelige. Og vi skal være relevante. Det arbeider inkludering- og mangfoldsutvalget med.

Gå sammen med oss i paraden!

Et av de første synlige tingene vi gjør er å pusse Juristforbundets profil under Oslo Pride. Oslo Pride er Norges største festival for lesbiske, homofile, bifile og transpersoner (LHBT). Blant arrangementene er filmfestival, konserter, kunstutstilling, show og politiske debatter. Formålet med festivalen er «å synliggjøre skeiv kultur». Paraden er det store høydepunktet under Oslo Pride.

Vi stiller i år med egen seksjon i paraden, sammen med andre Akademikerforeninger.

Møt opp på Grønland i Oslo og bli med! Vi stiller meg egne t-skjorter til alle som deltar. Det er oppstilling på Grønland fra kl. 12.00, og paraden starter kl. 13.00. Vi skal juble og ha det gøy gjennom Oslos gater frem til Pride park i Spikersuppa. Ta med deg familie, venner og delta sammen med oss!

Vis at du deltar gjennom Akademikernes Facebook-arrangement

Ha en fin pride-uke, og happy pride!