Juristforbundet tar debatten i Arendal

Publisert 20.06.2024

Foto: Jan Lindgren/Juristforbundet

Debatt om naturens rettsvern, debatt om voldtektsdommer, debatt om kunstig intelligens og karriereråd med kveldsmat for medlemmene i Agder. Dette står på programmet når Juristforbundet stiller med et knippe tillitsvalgte og ansatte på Arendalsuka.

Arendalsuka er møtestedet for politikere og media, interesseorganisasjoner og næringsliv. I år varer den fra 12. til 16. august, og arrangørene venter over 1700 arrangementer og 200 stands i sentrum av sørlandsbyen.

Bør staten styre mer av naturpolitikken?

Debattmøte i samarbeid med Naturviterne tirsdag 13. august kl. 15.00. Innledning ved Vigdis Vandvik, professor i samfunnsøkologi ved Universitetet i Bergen. Advokat Tina Larsen fra Dæhlin Sand Advokatfirma og ordfører Jon Rikard Kleven (Sp) i Vinje kommune sammen med lederne i Juristforbundet og Naturviterne, Sverre Bromander og Morten Ingebrigtsen Wegede, spørres ut av Juristforbundets Vegard Valestrand.

Hvorfor ender så få voldtekter med dom?

Lagdommer Rune Bård Hansen ved Agder lagmannsrett, advokat Mette Yvonne Larsen fra Advokatfellesskapet Mette Y. Larsen & Co, leder av voldtektsutvalget Ole Henrik Augestad og Juristforbundets president Sverre Bromander diskuterer med Vegard Valestrand som debattleder. Onsdag 14. august kl. 15.00.

Kunstig intelligens, påvirkningsoperasjoner og stortingsvalget 2025 – er vi rustet?

Juristforbundet Tech Forum arrangerer debatt torsdag 15. august kl. 14.00.

Fag og mat for lokale medlemmer

Når først flere av forbundets ledere er på plass, er det naturlig å invitere alle medlemmer i Agder til et faglig program og kveldsmat tirsdag 13. august kl. 18.00 på Strand Hotel Fevik. En av Juristforbundets karriererådgivere, Kristin Weholt, vil holde et foredrag med gode råd til medlemmer i alle faser av arbeidslivet.

Påmelding til medlemsmøtet

Mer informasjon på arendalsuka.no