Kunstig intelligens – skjønnhet eller udyr?

Publisert 07.08.2022

Kan eventyret rundt regulering av kunstig intelligens (KI) og innovasjon noen gang kan ende lykkelig? Spør Juristforbundet Tech Forum på et debattmøte under Arendalsuka. Debatten strømmes direkte.

Norges beste og mest erfarne, profilerte og innflytelsesrike eksperter på feltet diskuterer utvikling og bruk av kunstig intelligens i Norge. De svarer på hva rammebetingelsene er for bruk og innovasjon av kunstig intelligens.

Vi utfordrer også politikere om dagsorden og premisser for KI-politikk i dag og hvordan de vil legge til rette for det samfunnet vi ønsker å ha i morgen. Hvordan kan Norge ta en ledende rolle innenfor innovasjon av kunstig intelligens?

De som skal debattere spørsmålet er Knut-Magnar Aanestad fra Maygon.eu, Heather Broomfield fra Digitaliseringsdirektoratet, Klas H. Pettersen, CEO i NORA – Norwegian Artificial Intelligence Research Consortium, Solveig Vitanza fra styret for Arbeiderpartiets teknogruppe og Høyres Paul Chaffey.

Debatten ledes av Frode Ettesvoll, Juristforbundet Tech Forum.

Arrangementet foregår onsdag 17. august kl. 14.00-15.00 På Clarion Hotel Tyholmen i Arendal. Det strømmes også direkte på Juristforbundets Facebook-profil.

Se debatten direkte