Juristforbundet støtter internflyktninger i Ukraina

Publisert 10.03.2022

President i Juristforbundet, Håvard Holm

Norges Juristforbund støtter den ukrainske fagorganisasjonen FPU med 100 000 kroner. Støtten skal bidra til organisasjonens hjelpearbeid for flyktninger fra krigen internt i Ukraina.

FPU er den ukrainske forkortelsen for den største føderasjonen av fagforeninger i landet. Organisasjonen har åpnet sine lokaler for flyktninger som er internt fordrevet fra krigshandlinger og annen fare som den russiske invasjonen påfører Ukrainas innbyggere.

– Juristforbundet er imponert over den innsatsen FPU legger ned for sitt land og sitt folk. Dette arbeidet vil vi gjerne støtte ved å gi penger til anskaffelse av medisinsk utstyr, vann og mat som sårt trengs i de provisoriske flyktningmottakene organisasjonen driver i egne lokaler, uttaler Juristforbundets president Håvard Holm.