JF-Kommune: Landsmøtedelegater valgt

Publisert 16.01.2024

En vedtektsendring om plassering av seksjonens årsmøte og valg av delegater til Juristforbundets landsmøte var hovedsakene på det ekstraordinære årsmøtet i Juristforbundet – Kommune 8. januar.

Årsmøte etter landsmøte

Tidligere var det vanlig å holde årsmøtet i Juristforbundet – Kommune før Juristforbundets landsmøte i november hvert annet år. Dette ble endret til kort etter landsmøtet for at både leder, som seksjonens representant i hovedstyret, og delegatene fra seksjonsstyret skulle har erfaring og kjenne sakene som skulle behandles.

Det har imidlertid vært vanskelig å samle et årsmøte kort før jul. Det ekstraordinære årsmøtet vedtok derfor følgende nye ordlyd i vedtektene: «Ordinært årsmøte holdes hvert annet år, og skal avholdes senest tre -3- måneder etter ordinært landsmøte i Juristforbundet.»

Samtidig ble det vedtatt at neste ordinære årsmøte i seksjonene legges til overgangen januar/februar 2025. Styret fikk fullmakt til å beslutte tid og sted i detalj.

Åtte landsmøtedelegater

Juristforbundet – Kommune har p.t. åtte delegater på Juristforbundets landsmøte. Fire av delegatene velges av seksjonsstyret, mens de øvrige fire velges av årsmøtet.

Det ekstraordinære årsmøtet valgte følgende delegater for perioden 2024-25:

• Yngvild Svarva Nielsen, Trondheim
  • Stine Hagavei, Tromsø
  • Kristina Rognaldsen, Bergen
  • Haakon Grøstad Hennum, Drammen

Seksjonsstyret hadde allerede valgt sine fire delegater:

• Thale Blanck Torkildsen, Oslo
  • Thor Thingbø, Sandnes
  • Bjørn Erik Linde, Vestland
  • Mari Gunnerud Haus, Kristiansand

Seksjonsleder Kay André B. Haugen stiller på landsmøtet som hovedstyremedlem uten stemmerett.

Delegatene er valgt for ordinært landsmøte i november 2024, en forberedende konferanse før sommeren og evt. ekstraordinære landsmøter i perioden.