Fagmøte hos Advokatfirmaet Glittertind

Foto: Advokatfirmaet Glittertind

I samarbeid med Advokatfirmaet Glittertind inviterer styret i Bedriftsjuristene til fagmøte 24. oktober i Oslo.

Det er begrenset antall plasser og "førstemann til mølla"-prinsippet gjelder.

Velkommen!

Start: 24.10 kl. 17:00
Slutt: 24.10 kl. 19:00

Kursansvarlig
Eline Sekkelsten Østby
Mobil: +4798425700
Advokatfirmaet Glittertind AS
Dronning Mauds gate 15, 0250 OSLO
Ordinær pris: 1 000,-
Medlemspris: Gratis
Studentpris*: Gratis
Påmeldingsfrist
16.10 kl. 12:00
* Har du vært yrkesaktiv i mindre enn 5 år betaler du studentpris

16.30 Vi samles i lokalene til Advokatfirmaet Glittertind

17.00 Faglig påfyll I: Konkurranserett - «Hvilket samarbeid kan man ha med konkurrenter?».
Foredragsholdere er advokat/partner Anders Ryssdal og advokatfullmektig Elmira Oshnavie.

18.00 Faglig påfyll II: Arbeidsrett/menneskerettigheter – «Ansattes ytringsfrihet og lojalitetsplikt som potensiell begrensning».
Foredragsholdere er advokat/partner Jon Wessel-Aas og senioradvokat Kristian Foss Aalmo.

19.00 Sosialt med mat og drikke

Vi legger opp til en uformell ettermiddag, hvor det selvsagt er tid til spørsmål/diskusjon og for øvrig prat med kjente eller ukjente kollegaer.

Vi tror temaene for ettermiddagen er interessante for mange av våre medlemmer, og håper at mange har mulighet til å delta.

Foredragsholderne

Anders Ryssdal er medforfatter til standardfremstillingen Norsk Konkurranserett. Han arbeider særlig med tvister om aksjerett, selskapsrett, kjøp av bedrift (M&A), verdipapirrett, finansmarkedsrett, kontraktsrett, konkurranserett, offentlig rett og internasjonal rett. Han håndterer parallelle prosesser i flere land.
Han har ført et stort antall rettssaker for norske og internasjonale domstoler og i voldgift.

Elmira Oshnavie
 arbeider med generell tvist innenfor en rekke ulike rettsområder. Hun har tidligere jobbet i EFTAs overvåkingsorgan (ESA) sin juridiske avdeling hvor hun jobbet med å forberede saker til behandling i EFTA-domstolen.

Hun har vært student ved forskerlinjen og var ansatt ved Universitetet i Bergen som forskningsassistent for Forskergruppen for Europarett, hvor hun spesialiserte seg innenfor konkurranseretten, særlig innenfor temaet foretakssammenslutninger.

Jon Wessel-Aas er regnet som en av Norges ledende advokater innenfor sine rettsområder, herunder særlig medierett, ytringsfrihet, personvern og opphavsrett.

Han har betydelig erfaring med å føre saker for domstolene inkludert et tosifret antall saker i Høyesterett. Han har videre ledet offentlige utredningsutvalg og har forfattet flere bøker, bokbidrag og fagartikler innenfor sine fagfelt.

Kristian Foss Aalmo har bred erfaring med rådgivning innen arbeidsrettslige problemstillinger i alle bransjer, herunder håndtering av kompliserte personalsaker, varslingssaker og håndtering av omstillingsprosesser. Han har bistått store og små virksomheter med håndtering av tvister for domstolene.
Han har også omfattende erfaring med å holde kurs og foredrag innen arbeidsrettslige temaer.

Kursnummer 249098

Obligatorisk etterutdanning
Medlemmer av Advokatforeningen som deltar fysisk på arrangement i regi av Juristforbundet for å få etterutdanningstimer, må selv registrere dette på Advokatforeningens "Min side" eller selv holde oversikt over timene på annen måte. Bekreftelse vil bli sendt deltakerne etter endt arrangement. Husk å ta vare på dokumentasjon som invitasjon/program osv.