Hvordan bli det perfekte styremedlem?

Foto: iStock.com/jacoblund

Juristforbundets kvinneutvalg ønsker velkommen til kurs i styrearbeid. På kurset får du innføring i pliktene dine som styremedlem - styrearbeid fra et praktisk perspektiv.

Kurset er beregnet på jurister som ønsker en innføring i de viktigste problemstillingene man møter på når man påtar seg styreverv. Kurset legger vekt på å være praktisk rettet og foredragsholderne vil dele av egne erfaringer.

Start: 28.10 kl. 17:00
Slutt: 28.10 kl. 20:00

Kursansvarlig
Amparo Echeverría Bjørningstad
Mobil: +4794485996
Deichman Bjørvika, Deichmansalen
Anne-Cath. Vestlys Pl. 1, 0150 OSLO
Ordinær pris: 600,-
Medlemspris: 0,-
Studentpris*: 0,-
Påmeldingsfrist
24.10 kl. 23:59
* Har du vært yrkesaktiv i mindre enn 5 år betaler du studentpris

Temaer som vil bli belyst er blant annet:

• krav og forventninger til styrerollen, særskilte forhold man bør ta i betraktning som jurist i den forbindelse, herunder ansvars- og forsikringsforhold mv.

• styreansvar- særskilte utfordringer i rollen som jurist/styremedlem

• forsikring - hva man bør være særlig oppmerksom på.

Om foredragsholderne

Advokat Susanne Munch Thore er høyskolelektor på Institutt for Rettsvitenskap og styring ved Handelshøyskolen BI og tidligere partner i Arntzen de Besche og Wikborg Rein. Hun har arbeidet som advokat med spesialisering innen bl.a. selskapsrett, selskapsstyring og ESG og compliance i tillegg til rådgivning knyttet til kjøp og salg av virksomhet. Susanne har omfattende styreerfaring.

Advokat Linn Kvade Rannekleiv er juridisk direktør i RSM Norge, og har det overordnede ansvaret for det juridiske arbeidet i virksomheten. Hun er en del av ledergruppen, og jobber tett opp mot styret. Linn har tidligere vært partner i Arntzen de Besche, og har jobbet i Wiersholm, DLA Piper og Gard. Hun har lang erfaring med å håndtere store og komplekse krav og tvister innenfor et vidt spekter av juridiske fagområder, men er særlig anerkjent for sin kompetanse innenfor profesjonsansvar, styre- og ledelsesansvar, og forsikringsrett. Hun holder jevnlig kurs om styreansvar og styreansvarsforsikring for både advokater og forsikringsbransjen.

Lokalet åpner kl. 16.30. Det blir servert wraps, mineralvann og kaffe. Selve kurset starter kl. 17.00.

Bindene påmelding etter påmeldingsfrist, da vi opplever stor etterspørsel og ønsker å fylle opp plassene. Du må derfor betale full pris etter påmeldingsfristen. For medlemmer er prisen 300 kr ved ikke oppmøte.

Kursnummer 249100