Juristforum: Innføring i Generativ AI for juridisk bransje: Hvordan hente verdi ut av samtalebaserte AI-verktøy - prompting for juridisk arbeid

Bli med på Juristforum i Kristiansand! Knut-Magnar Aanestad holder foredraget Innføring i Generativ AI for juridisk bransje: Hvordan hente verdi ut av samtalebaserte AI-verktøy - prompting for juridisk arbeid.

Etter foredraget vil det bli servert middag på en av byens restauranter.

Start: 23.05 kl. 17:00
Slutt: 23.05 kl. 19:00

Kursansvarlig
Amparo Echeverría Bjørningstad
Mobil: +4794485996
Clarion Hotel Ernst, Kristiansand
Rådhusgata 2, 4611 KRISTIANSAND S
Ordinær pris: 1 000,-
Medlemspris: 600,-
Studentpris*: 300,-
Påmeldingsfrist
20.05 kl. 12:00
* Har du vært yrkesaktiv i mindre enn 5 år betaler du studentpris

Gjennom to timer vil Knut-Magnar Aanestad gi grunnleggende innsikt i teknologien, en perfekt grunnmur til egen utforskning og forståelse av utviklingen fremover. Videre vil han gå dypere inn i hvordan vi jurister kan komme i gang med bruken, utvikle en grunnkunnskap om hvordan man kan få relevant hjelp i hverdagen gjennom god prompting.

I løpet av kurset vil du få innsikt i følgende temaer:

• Generativ AI og "store språkmodeller" - teknologiens oppbygning
  • Grunnleggende og viktige egenskaper med teknologien
  • Muligheter og utfordringer i bruken av teknologien i juridisk arbeid
  • Praktisk tilnærming til bruk av teknologien i det daglige arbeidet – nysgjerrighet og kunnskap er nøkkelen til å skape merverdi
  • En titt inn i krystallkulen med tanker rundt videre utvikling av teknologiens påvirkning i juridisk bransje
  • Grunnleggende forståelse av prompting i "samtaler" med AI ved store språkmodeller
  • Innføring i ulike teknikker og strategier for å få de svarene du trenger
  • Innsikt i hvordan man kan finne bruksområder i sitt daglige arbeid

Knut-Magnar Aanestad er jurist og AI-entusiast som har jobbet praktisk med AI-verktøy i en årrekke, gjennom tidlige pilotprosjekter i advokatfirmaer til medeier og forretningsutvikler i AI-startup'en Maigon som leverer verktøy for kontraktsgjennomgang til store børsnoterte virksomheter og flere norske advokatfirmaer. Knut-Magnar jobber nå daglig med juridisk AI og annen legaltech i teknologiselskapet Concide.

Praktisk informasjon

Innregistrering: fra kl. 16.30
Servering: Lett servering ved innregistrering. Det blir middag og drikke på en av byens restauranter etter foredraget. Mat og drikke er inkludert i prisen. Vennligst huk av for middag ved påmelding dersom du ønsker delta på det. Har du vært yrkesaktiv i mindre enn 5 år betaler du studentpris, men du må opplyse om dette i kommentarfeltet.
Kursnummer: 249039

Full deltakeravgift gjelder etter påmeldingsfristens utløp.

Etterutdanning
Medlemmer av Advokatforeningen som deltar på arrangement i regi av Juristforbundet for å få etterutdanningstimer, må selv registrere dette på Advokatforeningens «Min side» eller selv holde oversikt over timene på annen måte. Husk å ta vare på dokumentasjon som invitasjon/program osv.