Foredrag om mastergradstema med KS Advokatene

Foto: iStock.com/Ridofranz

Velkommen til foredrag om aktuelle tema for masteravhandlinger i rettsvitenskap med KS Advokatene i Tromsø.

Start: 21.03 kl. 14:15
Slutt: 21.03 kl. 15:00

Universitetet i Tromsø - Auditorium 3
Teorifagbygget hus 6 (6.303), TROMSØ
Påmeldingsfrist
20.03 kl. 23:59

Dagsaktuelle rettslige temaer og problemstillinger

I foredraget vil KS Advokatene belyse noen utvalgte dagsaktuelle rettslige tema og problemstillinger fra kommunal sektor som kan egne seg som mastertema. Dette knytter seg til blant annet forvaltningsrett, kommunalrett, arbeidsrett, offentlige anskaffelser, statsstøtte og personvern.

Juristforbundet deler ut goodiebags til alle som deltar og det trekkes også en heldig vinner av gavekort på Jekta blant publikum.

KS Advokatene vil også informere kort om sin traineeordning, som tilbys både på kontoret i Tromsø og i Oslo. KS Advokatene lyser for tiden ut traineestilling ved Oslo-kontoret med søknadsfrist 13. mars.

Om foreleserne

KS Advokatene er KS’ advokatkontor. Kontoret yter juridisk bistand innenfor de fleste rettsområder og fører saker for alle rettsinstanser. I tillegg til ordinær advokatbistand blir det utført medlemsservice og interessepolitisk arbeid. KS Advokatene er et av landets tre største advokatkontorer som kun bistår det offentlige.

KS-Kommunesektorens organisasjon er en arbeidsgiver-, interesse- og rådgivningsorganisasjon med alle norske kommuner og fylkeskommuner som medlemmer.

Foreleserne er Anette Olsen, Johan Nyrerød Spiten og Stig Eidissen.

Praktisk informasjon

Servering: Enkel servering + goodiebags