Temakveld om kunstig intelligens

Hva er kunstig intelligens? Hvordan virker det? Hva lærer slike programmer av, og hvordan brukes disse systemene?

Velkommen til temakveld med Christan Bendiksen 7.september!

Start: 07.09 kl. 17:00
Slutt: 07.09 kl. 19:00

JUS Lab
Kr. Augustgt. 7B, 0164 OSLO
Påmeldingsfrist
01.09 kl. 12:00

Regjeringen har fremlagt en strategi for kunstig intelligens (på norsk «KI») tidligere i år. EU har arbeidet med ulike forslag om etisk KI og avsluttet høringsrunden om grunntrekkene i et regulatorisk rammeverk for anvendt KI rett før sommeren. Men hva er egentlig «kunstig intelligens» og hva brukes den til?

I dette kurset gjennomgår Christian Bendiksen, advokat, leder av teknologiavdelingen i Brækhus og forfatter av boken «Når juss møter AI» noen grunnleggende trekk ved kunstig intelligens; hva er det, hvordan virker det, hva lærer slike programmer av og hvordan brukes disse systemene? Deretter går han inn på utviklingen innen teknologiske systemer som skal løse juridiske problemer og vurderer hvordan de fungerer og hvor langt disse er kommet.

Praktisk informasjon
Innregistrering og servering av mat/drikke fra kl 16.30.
Temakvelden er gratis og kun for medlemmer av Juristforbundet.
Påmeldingsfrist: 1.september kl 12
Manglende oppmøte/avmelding etter frist uten gyldig fraværsgrunn,  belastes med kr. 300.
Foredraget vil bli streamet til Juristforbundet - Privats Facebookside.
Arrangør: Forum for Næringsdrivende

Obligatorisk etterutdanning
Arrangement i regi av Juristforbundet vil normalt oppfylle kravene til obligatorisk etterutdanning for Advokatforeningens medlemmer. Du kan selv velge om du vil registrere kursdeltakelsen på Advokatforeningens "Min side", eller dokumentere det på annen måte. Du må uansett ta vare på dokumentasjonen.

Kursnummer 2020953