Juristforum i Stavanger: Den nye arve- og skifteloven

istock | nightman1965

Velkommen til Juristforum i Stavanger 17. september.

Foredraget vil bli holdt av Trude Stormoen, og handle om den nye arve- og skifteloven.

Forumet er åpent for alle.

Start: 17.09 kl. 17:00
Slutt: 17.09 kl. 19:00
Clarion Hotel Stavanger
Arne Rettedals gate 14, 4008 STAVANGER
Ordinær pris: 800,-
Medlemspris: 400,-
Studentpris: 200,-
Påmeldingsfrist
11.09 kl. 15:00

Hva foredraget vil handle om

Foredraget vil fokusere på de endringer den nye arve- og skifteloven vil medføre sammenlignet med dagens lover. Presentasjonen vil også gå grundigere inn i enkelte utvalgte problemstillinger som ikke endres ved den nye loven, men som erfaringsmessig er utfordrende. Foredraget er praktisk rettet, med fokus på både på forutgående rådgivning for arvelater og behandlingen av selve skifteoppgjøret.

Kort om foreleseren

Trude Stormoen har arbeidet med arverettslige problemstillinger og gitt råd til klienter i ca. 20 år. Hun er privat bostyrer og har lang erfaring med skifteoppgjør. Hun har vært veileder og sensor for mastergradsstudenter ved Universitetet i Oslo, og underviser og holder foredrag. Høsten 2020 sender Juristforbundet Trude ut på Juristforum-turne, til mange av våre Juristnettverk.

Praktisk informasjon

Registrering fra: kl. 16.30

Servering: Middag på hotellet etter foredraget. Middag med mat og drikke er inkludert i prisen.

Nyhet: Studentpris til medlemmer som har vært 0-5 år i arbeidslivet. Vennligst oppgi dette i kommentarfeltet ved påmelding.

Manglende oppmøte/avmelding etter frist belastes med kr. 200

Etterutdanning

Medlemmer av Advokatforeningen som deltar på arrangement i regi av Juristforbundet for å få etterutdanningstimer, må selv registrere dette på Advokatforeningens «Min side» eller selv holde oversikt over timene på annen måte. Husk å ta vare på dokumentasjon som invitasjon/program osv.

Vi følger FHIs retningslinjer og råd for smittevern, og det er maks plass til 50 deltakere på dette arrangementet.

Kursnummer 2020955