AVLYST | Frokostseminar - Ansiktsgjenkjenning

Ansiktsgjenkjenning kan forenkle hverdagen vår – og være svært inngripende. Hvordan balanserer vi individ- og samfunnsnytte mot risiko og ulemper?
Juristforbundets Tech Forum og Tekna inviterer til frokostseminar 1.april.

Start: 01.04 kl. 09.00
Slutt: 01.04 kl. 11.00
Kulturhuset
Youngs gate 6, 0181 OSLO
Påmeldingsfrist
27.03 kl. 12.00

Norske iPhone-brukere åpner telefonen med ansiktet, mens spanske bankkunder bruker ansiktet for å ta ut penger. Kina, India og Ungarn bruker teknologien til overvåkning, mens San Fransisco har forbudt den. Hvordan skal norske myndigheter og bedrifter finne en balanse mellom ulike hensyn, eksempelvis kommersielle interesser, nasjonal sikkerhet, etterforskning, etikk og personvern?

I dette frokostseminaret ser vi på ansiktsgjenkjenning fra teknologisk, juridisk og samfunns-perspektiv. Via innledninger og panelsamtale får du treffe følgende (endringer kan forekomme):

• Håvard Holm, president Juristforbundet
  • Lise Lyngsnes Randeberg, president Tekna
  • Tore Tennøe, direktør Teknologirådet
  • Line Eikvil, forskningsleder Norsk Regnesentral
  • Lee Bygrave, professor UiO juridisk fakultet
  • Kristine Beitland, direktør Microsoft

Her kan du lese mer om paneldeltakerne.

Praktisk informasjon

Det blir enkel servering fra kl. 08.30. Frokostseminaret starter kl. 09.00.
Frokostseminaret er gratis og åpent for alle interesserte, men plassen er begrenset. Manglende oppmøte/avmelding etter frist belastes med kr. 300.
Frokostseminaret vil bli streamet. Lenke vil bli lagt ut her.
Arrangør er Juristforbundets Tech Forum og Tekna Big Data.

Obligatorisk etterutdanning
Arrangement i regi av Juristforbundet vil normalt oppfylle kravene til obligatorisk etterutdanning for Advokatforeningens medlemmer. Du kan selv velge om du vil registrere kursdeltakelsen på Advokatforeningens "Min side", eller dokumentere det på annen måte. Du må uansett ta vare på dokumentasjonen.

Kursnummer 2020945