Oslo Legal Walk: Det er lov å gå

ARRANGEMENTET ER AVLYST

Hvis du tjener over 246 000 kroner i året brutto, skal du etter dagens regler ha råd til egen advokat. Tilgang til advokat, rettslige råd og konfliktløsning i og utenfor domstolene skal være for alle, ikke kun for dem med god råd. Når inntektsgrensen for å få rettshjelp dekket av staten er 246 000 kroner brutto, er loven i realiteten ikke lik for alle.

Juristforbundet, med støtte fra Det juridiske fakultet ved Universitetet i Oslo,  samler inn penger til de frivillige rettshjelptiltakene i Oslo.

Bli med oss og gå til inntekt for likhet for loven. Billetten koster 200 kroner (100 kroner for studenter), og inntektene går uavkortet til rettshjelptiltakene.

Møt opp på Universitetsplassen onsdag 27. mai 2020 klokken 16.30.
Oslo Legal Walk er åpen for alle. Vi går ca. 3 kilometer gjennom sentrum, for å vise at vi støtter likhet for loven. Etterpå møtes vi i Frokostkjelleren til fest, og enkel matservering.

Hvis du driver egen virksomhet eller er ansatt, er du velkommen til å møte med profileringsklær. På den måten markedsfører du at du og virksomheten din støtter rettshjelptiltakene.

Praktisk informasjon

Dato: 27. mai 2020
Tid:
Samling og avmarsj kl. 16.30
Start: Universitetsplassen
Mål: Frokostkjelleren i Universitetshagen

Deltakerbillett kr. 200 kjøpes på Ticketmaster.
Studenter får halv pris ved bruk av koden WALK2020STUD
Det er også mulig å kjøpe billett ved start.

Frivillige donasjoner kan gjøres via Ticketmaster eller VIPPS til konto 533766 med navn "LegalWalk Oslo".