Se webinaret: «Fra idé til plan – suksesskriterier ved oppstart av virksomhet»

Publisert 22.02.2021

Foto: iStock/flaminogimages

Her får du gode tips om hvordan du jobber med idéutvikling, forretningsmodell og hvilke muligheter som ligger hos Innovasjon Norge. Klikk på lenkene under for å se de ulike delene av webinaret.

Se «En god ide? Finnes det en bedre?» v/ Tarald Trønnes i Design og Arkitektur Norge

• Før du satser alle sparepengene dine, er det lurt å sjekke hvor god ideen din er.
  • Her får du fem tips praktiske tips til hvordan du øker mulighetene for å lykkes.

Tarald jobber med designdrevet innovasjon og er lidenskapelig opptatt av å integrere design i næringslivet. På tross av sin utdanning som sivilingeniør i elektronikk og datateknikk fra NTNU, har han også bred erfaring fra salg, distribusjon og rådgivning innen markedsføring, merkevarebygging, kundeorientering og design. Rådene hans har god overføringsverdi til andre yrker og fagområder.

Se «Fra idé til plan og oppstart» v/ Bård Stranheim i Innovasjon Norge

• Foredraget gir deg et litt innblikk i en personlig gründerreise med opp og nedturer, og rollen virkemiddelapparatet hadde i denne. Men mest om hvordan Innovasjon Norge kan hjelpe den som satser på å bygge en scaleup.

Bård er spesialrådgiver og ansvarlig for mentorordningen i Innovasjon Norge. Han har tidligere etablert og ledet flere gründerbedrifter, både suksesser og failures og har mange års erfaring fra Hydro-konsernet.

Se «Hva var viktig når jeg startet Clean Sea Solutions?» v/gründer Catharina Frostad

• Foredraget gir deg Catharinas reise, om lidenskapen, hvordan de bygget team og hvordan de arbeidet med idéutviklingen for å løse problemet de ville løse.

Catharina er seiler, eventyrer og gründer med stor interesse og kjærlighet for havet. I 2018 var hun med å starte Clean Sea Solutions. Et selskap for å lage kommersielle, teknologiske løsninger for å redde havet fra de store utfordringene vi har utsatt det for. Hun har jobbet mye med forskere og barn og unge på feltet og har med dette sett med stor interesse og nødvendighet i hvordan vi kan bruke teknologi sammen med mennesker for å få fortgang i denne prosessen.

Se - Q&A /Diskusjon og spørsmål

• Leder av Akademikerne Næringsdrivende, Michael Rummelhoff, samtaler med de tre innlederne og videreformidler spørsmål fra publikum