Juristforbundet i høring om varsling på Stortinget

Publisert 27.04.2017
Utklipp fra Stortinget.no, høring med Curt A. Lier.
Faksimile: Stortings-TV
– Bare én av tre tror det er kultur på arbeidsplassen for å varsle om kritikkverdige forhold, sa Juristforbundets president Curt A. Lier til Arbeids- og sosialkomiteen. Han deltok på høring om endringer i arbeidsmiljøloven sammen med Akademikernes leder Kari Sollien.

– Én av tre vil ikke varsle på nytt hvis man igjen opplever  brudd på regelverket eller kritikkverdige forhold, fortsatte han, og kom med eksempler på hvilke typer varslingssaker Juristforbundet får inn.

Lier roste myndighetene for å tak i regelverket, og viste også til Juristforbundets egen varslingsveileder.

Se høringen på Stortings-TV (Curt A. Liers innlegg starter ca. 32.30 ut i sendingen).

Endringer i arbeidsmiljøloven (varsling og arbeidstid) – Akademikernes høringsnotat