JuristForum i Harstad - Rune Grundekjøn om cyber-jus

Juristforbundet i samarbeid med Juristnettverket i Harstad og omegn inviterer til Juristforum om cyber-jus 6. mars.

Foredragsholder er Rune Grundekjøn, spesialrådgiver i Finanstilsynet.

JuristForum i Harstad - Rune Grundekjøn om cyber-jus
Start: 06.03 kl. 17.00
Slutt: 06.03 kl. 19.00
Påmeldingsfrist
28.02 kl. 12.00
Ordinær pris: 1 600,-
Medlemspris: 800,-
Studentpris: 400,-
Thon Hotel Harstad
Sjøgata 11, 9405 HARSTAD

Internett gir enorme muligheter både for lovlydig og kriminell virksomhet. Hva er risiko og sårbarhet i cyber, og hvilken rolle spiller jussen? Angrep rettes mot private og offentlige virksomheter. Hvem angriper og hva vil de oppnå? Hvordan rammes den vanlige borger?

I dette foredraget vil Grundekjøn gå nærmere inn på hacking, virus, trojanere, kortsvindel, nettsvindel og virtuell valuta. Han vil snakke om hvordan banker angripes og forsvarer seg og på samarbeidet mellom privat sektor og offentlig sektor. Juridiske forpliktelser, koordinering digitalt grenseforsvar, personvern og militær cyberkrig vil også være temaer i dette foredraget.

Om PCen din blir infisert – bør du betale løsepenger? Alle sier nei, men betaler mange i det skjulte?

Innregistrering med lett bevertning fra kl. 16.30. Foredraget avsluttes med middag på Hoelstuen.

Obligatorisk etterutdanning
Arrangement i regi av Juristforbundet vil normalt oppfylle kravene til obligatorisk etterutdanning for Advokatforeningens medlemmer. Søknad vil bli sendt inn i etterkant av arrangementet.

Kursnummer 2018915