Foredrag og årsmøte for Bedriftsjurister

Foto: iStock/Izusek

Bedriftsjuristene i Juristforbundet – Privat har gleden av å invitere til årsmøte og foredrag mandag 31. august på Høyres Hus i Oslo.

Start: 31.08 kl. 17:00
Slutt: 31.08 kl. 19:30

Høyres Hus
Stortingsgaten 20, 0117 OSLO
Påmeldingsfrist
25.08 kl. 12:00

Temakvelden, med mat og drikke, starter kl 18.00 og er åpen for alle i Juristforbundet–Privat. Tema for kvelden er «Hvem trenger tech? - om hvem som bruker legaltech i dag og hvordan juridisk kontor bør håndtere kjøp av AI i andre deler av bedriften»

Vi starter med årsmøte for Bedriftsjuristene kl 17.00 til ca kl 17.30. Etter årsmøtet, som bare er for Bedriftsjuristene, er arrangementet åpent for alle i Juristforbundet–Privat. Eventuelle saker til årsmøtet må være meldt inn senest 16. august 2020. Saker meldes til ewarberg@gmail.com

Dagsorden er som følger:

1) Valg av ordstyrer samt 2 personer til signering av årsmøteprotokoll
2) Styrets beretning
3) Styrets forslag til handlingsplan
4) Valgkomiteens forslag til nytt styre
5) Eventuelle saker som er innmeldt innen fristen.

Sakspapirer til årsmøtet tilgjengeliggjøres på Juristforbundets hjemmesider 14 dager før årsmøtet.

Etter årsmøtet blir det servering og drikke, før vi starter temakvelden kl 18.00 - 19.30. Temaet for kvelden er «Hvem trenger tech? - om hvem som bruker legaltech i dag og hvordan juridisk kontor bør håndtere kjøp av Artificial Intelligence (AI) I i andre deler av bedriften.

Foredragsholder er advokat Christian Bendiksen fra Advokatfirmaet Brækhus. Bendiksen er en stor juridisk kapasitet innen teknologiske fagområdene som bl.a. kunstig intelligens, Han kjenner legaltech inngående og har i tillegg gitt ut boken «Når jus møter AI» på Gyldendal.

I tillegg kommer representanter fra firmaet Ayfie og holde en presentasjon av hvordan Naturlig Språkprosessering (NLP) brukes i praksis til å gjenfinne og strukturere informasjon, samt hvordan de strukturerer juridiske produkter over dette. Dette inkluderer system på informasjonsbearbeiding for advokater (finne riktig info i en sak) sett opp mot e-disclosure og Due Dilligence.

Arrangementet inkludert servering er gratis, og påmelding er senest 24 august. Bedriftsjuristene har ved denne anledning sørget for at møtelokalet tilfredsstiller alle avstandskrav etter FHI sine retningslinjer. Dette innebærer at vi må begrense antall deltakere til maks 48 personer.

Praktisk informasjon
Kl 17.00 - 17.30: Årsmøte
Kl 17.30 - 18.00: Servering av mat og drikke
Kl 18.00 - 19.30: Foredrag ved Christian Bendiksen
Gratis for medlemmer av Juristforbundet.
Skal du delta på foredrag og mat/drikke, må du melde deg på innen 24.august kl 12.
Vi oppfordrer også deltakere til årsmøtet til å melde seg på gitt situasjonen med Covid-19.
Foredraget vil bli streamet til Juristforbundet - Privat sin Facebook-side.

Obligatorisk etterutdanning
Arrangement i regi av Juristforbundet vil normalt oppfylle kravene til obligatorisk etterutdanning for Advokatforeningens medlemmer. Du kan selv velge om du vil registrere kursdeltakelsen på Advokatforeningens "Min side", eller dokumentere det på annen måte. Du må uansett ta vare på dokumentasjonen.

Kursnummer 2020966