Pensjonisttreff med Arne Willy Dahl

Foto: Arne Willy Dahl

Arne Willy Dahl holder foredrag 18. september, med tema: "Soldaten som skulle skyte sognepresten - og andre glimt fra militærjussens verden".

Pensjonisttreff med Arne Willy Dahl
Start: 18.09 kl. 17.00
Slutt: 18.09 kl. 21.00
Påmeldingsfrist
17.09 kl. 12.00
Juristenes Hus AS
OSLO

Påmeldingsfristen er passert

Velkommen til pensjonisttreff 18. september.

Arne Willy Dahl er født i 1949, cand. jur. fra 1974. Han har vært generaladvokat for Forsvaret siden 1989 med noen avbrekk, til han gikk av med pensjon i 2014.

I perioden 2006-2012 var han president for International Society for Military Law and the Law of War, og har vært involvert i flere internasjonale folkerettslige prosjekter, deriblant San Remo-manualen for sjøkrigens folkerett av 1994, HPCR-manualen for luftkrigens folkerett av 2010 og Oslo-manualen for utvalgte emner i krigens folkerett (ikke avsluttet ennå).

Han har skrevet «Håndbok i militær folkerett» (Cappelen) som kom ut i 2008 og er gift med biskop emerita Laila Riksaasen Dahl.

Tid: 18. september 2018 kl. 17:00-21:00
Påmeldingsfrist: 12. september
Sted: Juristenes Hus
Pris: Gratis for alle pensjonistmedlemmer i Juristforbundet
Registrering fra kl. 16:30. Det vil bli servert smørbrød, kaffe og kake i sosialt samvær.

Kursnummer: 2018913

Neste møte blir den 13. november, foredragsholder Inge Lorange Backer. For 2019 er møtedatoene 12. februar og 9. april.